Nanechty.sk

Porovnanie nechtových obchodov (Máj, 2011)

Na slovenskom trhu sa ako huby po daždi rozrástli elektronické obchody, ktoré ponúkajú sortiment nechtového designu. My sme sa rozhodli v pravidelných intervaloch vyberať najlepší nechtový obchod. Takýto prehľad piatich najlepších nájdete na našej stránke minimálne každý štvrťrok, keďže prerozdelenie trhu nie je tak rýchle, aby bolo čo-to nové povedať napríklad v mesačných intervaloch. Pre to, aby sme vybrali skutočne najlepší snažili sme sa známkovať viacero faktorov.

Výber obchodov a spôsob hodnotenia

Prvým merítkom, ktoré už ďalej nebudeme známkovať je vyhľadávateľnosť na internete. Tak sme vybrali prvých 5 obchodov, ktoré sa nám zobrazili vo výsledkoch vyhľadávania googlu po zadaní výrazu „nechtový obchod“. Keďže sme hodnotili 5 obchodov rozhodli sme sa ich známkovať ako v škole. Známkou 1 oznámkujeme v každej disciplíne najlepší obchod, známkou 5, ten najhorší. Na záver sa aritmetickým priemerom vypočítajú výsledné známky. Toto porovnávanie hodnotí 10 kritérií z rôznych oblastí. Od usporiadania stránky, prehľadnosti, cien, servisu a služieb k tomu poskytnutým.

Všeobecné hodnotenie

Dojem z designu

Tu nám možno bude vyčítaný subjektívny pohľad na vec, no človek vníma a rozhoduje sa aj na základe prvého dojmu. Ten dojem tvorí úvodná stránka, jej rozloženie, jej farby, príjemnosť, vžitosť, a istá dávka profesionality. Podľa nášho usúdenia profesionálny design ani u jednej z týchto stránok nehľadajte. No použiť na stránkach krikľavú červenú, alebo iné agresívne ladené farby je podľa mňa na škodu, aj keď pohľad predajcov je zrejme taký, upútať. Treba však dbať na čitateľnosť a prehľadnosť.

Prehľadnosť menu

Pre navigáciu po stránke návštevníci používajú menu. To by malo byť prehľadné, dobre štruktúrované, neprehustené a takmer vždy viditeľné. Názvy v ňom krátke a výstižné, zrozumiteľne a ľahko pochopiteľné. Podľa týchto kritérií bolo ťažké rozoznať posledné dva e-shopy, nakoľko sú veľmi podobne štruktúrované, no každopádne vyhráva menu bez obnovenia celej stránky.

Vnútorné vyhľadávanie

Veľmi dôležité pre internetový obchod je jeho vnútorné vyhľadávanie. To, čo zákazník nemôže nájsť v menu, musí nájsť pomocou vyhľadávania na stránke. Záleží od jeho prehľadnosti a od toho, či produkty dokáže vyhľadávať s diakritikou, či bez. Či hľadá čiastočné výrazy, alebo len úplné, či hľadá v menu, alebo len v tovaroch. Mnohokrát je dobré, keď nájde a opraví nesprávny výraz za správny.

Návštevnosť stránky

Jedným z faktorov nákupu je aj fakt, akú má obchod návštevnosť. Tak ako v reálnom svete majú obchody návštevnosť a nepriamo to svedčí o ich kvalitách, o ich marketingu o ich produktoch, ale aj o ich mene. Návštevnosť vo svete rieši stránka www.alexa.com, kde je možné zistiť poradie stránky (koľkou najnavštevovanejšou stránkou je testovaná stránka). Tieto štatistiky sa lokalizujú buď pre celý svet, alebo pre krajinu v ktorej pôsobí. Na slovensku je 1. google.sk, 2. Facebook… Pozrieme sa, na akých priečkach vo svete sú nami testované stránky.

Poštové náklady

Cena tovaru je podstatná aj v pomere k hradeniu poštových nákladov. Väčšina obchodníkov internetu to „tají“ a až pri poslednom kroku zobrazí mnohokrát horibilné sumy poštovného. Preto sme sa pozreli na minimálnu výšku objednávky, aby poštovné bolo hradené predajcom. Ak by sa minimálna suma zhodovala, rozhodla by výška pridaného poštovného.

Uvedené dodanie

Dodacia doba veľa krát závisí, či Vami objednaný tovar je práve na sklade, alebo nie je. Ak nie je, je to väčšinou na dlhšie, no ale ak ho majú zaujímalo nás, ako rýchlo vedia zareagovať. Nebudeme to testovať objednávkami, ale budeme veriť tomu, čo píšu. Ak máte iné skúsenosti, môžete sa o tom posťažovať v diskusii pod týmto článkom.

nechtovyshop.sk nechtovyobchod.sk top-nechty.sk nailshoptiffany.sk exclusivenails.sk
dojem z designu 3 (veľmi krikľavé, miestami neprehľadné) 4 (farebne nenásilné, no dojem prázdna) 1 (nenásilná a zaplnená) 5 (červená s nevkusným úvodom) 2 (príjemný pocit)
prehľadnosť menu 4 (husté, dlhé názvy, neprehľadné) 5 (rozťahané až tak, že je nutné v ňom scrollovať) 2 (automaticky štrukturované, škoda, že na pravú stranu) 3 (prehľadné menu, no bez automatických podkatégorií) 1 (prehľadné s automatickými podkategóriami)
Vnútorné vyhľadávanie 2 (nevyhľadáva bez diakritiky) 4 (z 10 hľadaných našlo 2) 1 (s diakritikou, bez nej + vyhľadávanie v menu) 3 (celkovo nedostatočné pre eshop) 3 (celkovo nedostatočné pre eshop)
Návštevnosť stránky 2 (1.127.000 v poradí najnavštevovanejšia) 3 (5.629.000 v poradí najnavštevovanejšia) 1 (479.000 v poradí najnavštevovanejšia) 5 (7.474.000 v poradí najnavštevovanejšia) 4 (6.364.000 v poradí najnavštevovanejšia)
Poštové náklady 2 (od 33.18 eur zdrama) 5 (hradíte stále vy) 1 (od 10 eur zdarma) 3 (od 100 eur zdama) 5 (hradíte stále vy)
Uvedené dodanie 1 (do 24 hodín odosielajú) 2 (do 24 hodín kontaktujú a potvrdia) 1 (do 24 hodín odosielajú) 2 (do 24 hodín kontaktujú a potvrdia) 3 (do 48 hodín odosielajú)

Porovnanie cien tovaru

Veľmi podstatné sú ceny za tovary. V dnešnej dobe sa z mnohých ľudí stáva veľmi opatrný spotrebiteľ, ktorý si stráži svoje výdaje a kladie dôraz na ceny. Vždy je diskutabilné, či cena zodpovedá aj kvalite výrobku, preto sme sa v teste zamerali na skupiny výrobkov rovnakej kvality, aby sme tak žiaden obchod neznevýhodnili.

nechtovyshop.sk nechtovyobchod.sk top-nechty.sk nailshoptiffany.sk exclusivenails.sk
ozdoby / kamienky 4 (od 1.19 eur) 3 (od 1.10 eur) 1 (od 0.49 eur) 5 (od 2.00 eur) 2 (od 0.89 eur)
UV lampa 36W strieborna 4 (72.69 eur) 3 (60.50 eur) 1 (45.49 eur) NA (nemajú) 2 (55.00 eur)
zdobené tipy 1 (6.90 eur) NA (nemajú) 1 (6.90 eur) NA (nemajú) 2 (6.99 eur)
nálepky na nechty 3 (0.89 eur) 1 (0.70 eur) 2 (0.79 eur) 5 (1.35 eur) 4 (0.79-0.99 eur)

Výsledky porovnania

Do ďalších hodnotení vezmeme viac kritérií, ktoré nám určite v komentároch a diskusiách navrhnete. Chceme pre Vás prinášať cenné informácie z oblasti, ktorá Vás zaujíma. Po spriemerovaní testovaných a porovnávaných parametrov sme dospeli k takémuto výsledku.

  1. 1.20 víťazom je nechtový obchod www.top-nechty.sk
  2. 2.60 www.nechtovyshop.sk
  3. 2.80 www.exclusivenails.sk
  4. 3.33 www.nechtovyobchod.sk
  5. 3.88 www.nailshoptiffany.sk

Obsah blogu

Správne založená šablóna

Založenie formy

Často si kladiete otázku: Ako založiť šablónu na nechty? Verím, že po prečítaní tohto postupu vám bude všetko jasné. Ide o návod na založenie samolepiacej

Čítať ďalej